Роздуми на тему, Методичні статті, Про мене, Тести, Конспекти

неділя, 28 серпня 2016 р.



Марія Шилінська

Чи зможуть дорослі прожити у режимі випускника півроку????
-        -  А ви  писали ЗНО?
-        -  Ні.
У очах прочитала: ви нас готуєте, даєте «цінні» поради,  а самі не спробували ! Дивно)))
Репліки на цю фразу інших учителів:
-        -  Ще нам цього не вистачає!
-        -  Ми роками навчаємо!
-        -  Ми напишемо, адже знаємо матеріал!

Воно то так, але хіба можна говорити про щось навпомацки?


***
Виявилося, це не так вже й просто!!!
Повірте, 3 години не було забагато.
Я не хвилювалася: я ж знаю матеріал. Та як пояснити, чому час швидко пробіг, не можу.
Спочатку висловлення (так собі вирішила). Почала думати, формувати тезу, аргументи. Одразу в голові намітилося стільки варіантів, що годі й було вибрати один. Починала - закреслювала, починала -  закреслювала….Відклала…
Тести пішли швидше.  Проробляла кожен рядок  (так радила учням).  Усе було добре.
 А далі текст. Три рази починала читати.  Дочитувала ледве до половини, розуміла – я не з текстом. Важко зібратися докупи. Взагалі не розумію навіщо цей текст. Аудіювання, читання мовчки. Навіщо це?  Питання зі стилістики  – це зрозуміло. А коли про факти?!
Отже, повернулася до висловлення. Дописала. Переписала. На чистовику вийшов зовсім інший варіант.
Перенесення відповідей на бланк. Максимум уваги, стовідсоткова зосередженість.
Отже, три години - це не так вже й багато! Я розраховувала здати роботу за годину, півтори))).

***
А тепер до усіх освітян
Що ми робимо з дітьми??? Що ми робимо з випускниками??? Хотілося б знати, чи хоч раз задумувався будь-який учитель, як живеться одинадцятикласнику ????
А я задумувалася. І зрозуміла, що ми калічимо наше майбутнє, тих дітей, які хочуть навчатися.
Школа до ЗНО не готує – це факт!  Діти шукають репетиторів. Це додаткові заняття. Отже, у школі вчителі, котрі намагаються показати свою важливість, змушують випускників робити грандіозні завдання, щоб поставити високий бал. А діти виконують, бо їм потрібен той бал. Отже, у школі вони працюють на бал  атестата, а після школи на бал ЗНО.
-         Хочете в такому ритмі пожити хоча б місяць?
-         Ні???
-         А вони живуть 8 місяців і без вихідних, бо на вихідних – репетитори!!! Бо, повторюю, школа не готує до ЗНО.
-         А чому не готує?
-          «Навіщо заморочуватися?».
Ми виконуємо програму.
Ось до прикладу. Дві години української мови на тиждень. За цей час хіба можливо якісно підготувати до ЗНО? А ще література !!! Це просто жах!!! Учителі змушують переписувати критику у зошит і за це ставлять оцінки!!!! Це яке століття за вікном??? Що ми розвиваємо, коли 45 хвилин дитина сидить і пише. Сколіоз! Та ще й додому стільки ж писанини. Шановні учителі, ксерокс є!!!! Де ж тут мислення. Уже не кажу про інше.
Отже, навіщо ходити до школи, коли до вступу у виш вона не готує??? А ще деякі учителі кажуть, коли хочеш здавати, наприклад, математику, йди до репетитора!!! Це що???? Тоді навіщо ходити до школи??? А учителі такі у школі навіщо? Яка їхня функція, якщо дитина йде до репетитора???

Допоки зміниться програма і відбудеться реформа, то наші мудрі діти стануть психічно і фізично хворими. Хоча вирішення цієї проблеми надзвичайно просте і не потребує багато часу та зусиль. Уже наступним одинадцятикласникам можна кардинально покращити життя. Одним «розчерком пера» змінити програму 10, 11 класу і додати години для вивчення предметів, з яких учні будуть складати ЗНО. І мудрі учителі, уже давно на свій страх і ризик це роблять.
Програма реформи на 2016-17 навчальний рік
Відповідно до реалій
Прибираємо з програми:
-         художню культуру ( на цьому етапі додаємо до історії);
-         економіку (дітям про бізнес потрібно говорити з 5-го класу, і щодо цього є думки);
-         суспільствознавство ;
-         фізкультура (ось після 15.00 нехай ідуть займатися фізичним здоров’ям).
-         Захист Вітчизни (тиждень у І семестрі по 4 години на день, і тиждень у ІІ семестрі так само).
-         Отже, з 35 год на тиждень:
З цієї кількості годин виділити години для обов’язкового вивчення усім (це перших три уроки щодня), наступні 4 уроки - відповідно до обраних предметів ЗНО.
 Правда, завучам доведеться попрацювати над розкладом, а також збільшиться навантаження на учителя. І ще, у групі для підготовки до ЗНО не повинно бути більше 8 учнів.
Ось тут і диференціація, і індивідуальний підхід, і результат роботи школи, котрий ми побачимо при здачі ЗНО.
Усе дуже просто )))
Травень 2016 р.


Немає коментарів:

Дописати коментар