Марія Шилінська
Чи зможуть дорослі
прожити у режимі випускника півроку????
- -
А ви писали ЗНО?
- -
Ні.
У очах прочитала: ви
нас готуєте, даєте «цінні» поради, а
самі не спробували ! Дивно)))
Репліки на цю фразу
інших учителів:
- -
Ще нам цього не вистачає!
- -
Ми роками навчаємо!
- -
Ми напишемо, адже знаємо матеріал!
Воно то так, але
хіба можна говорити про щось навпомацки?
***
Виявилося, це не так
вже й просто!!!
Повірте, 3 години не
було забагато.
Я не хвилювалася: я
ж знаю матеріал. Та як пояснити, чому час швидко пробіг, не можу.
Спочатку висловлення
(так собі вирішила). Почала думати, формувати тезу, аргументи. Одразу в голові
намітилося стільки варіантів, що годі й було вибрати один. Починала -
закреслювала, починала - закреслювала….Відклала…
Тести пішли швидше. Проробляла кожен рядок (так радила учням). Усе було добре.
А далі текст. Три рази починала читати. Дочитувала ледве до половини, розуміла – я не
з текстом. Важко зібратися докупи. Взагалі не розумію навіщо цей текст.
Аудіювання, читання мовчки. Навіщо це? Питання
зі стилістики – це зрозуміло. А коли про
факти?!
Отже, повернулася до
висловлення. Дописала. Переписала. На чистовику вийшов зовсім інший варіант.
Перенесення
відповідей на бланк. Максимум уваги, стовідсоткова зосередженість.
Отже, три години - це
не так вже й багато! Я розраховувала здати роботу за годину, півтори))).
***
А тепер до усіх
освітян
Що ми робимо з
дітьми??? Що ми робимо з випускниками??? Хотілося б знати, чи хоч раз
задумувався будь-який учитель, як живеться одинадцятикласнику ????
А я задумувалася. І
зрозуміла, що ми калічимо наше майбутнє, тих дітей, які хочуть навчатися.
Школа до ЗНО не
готує – це факт! Діти шукають
репетиторів. Це додаткові заняття. Отже, у школі вчителі, котрі намагаються
показати свою важливість, змушують випускників робити грандіозні завдання, щоб поставити
високий бал. А діти виконують, бо їм потрібен той бал. Отже, у школі вони
працюють на бал атестата, а після школи
на бал ЗНО.
-
Хочете в такому ритмі пожити хоча б місяць?
-
Ні???
-
А вони живуть 8 місяців і без вихідних, бо на вихідних –
репетитори!!! Бо, повторюю, школа не готує до ЗНО.
-
А чому не готує?
-
«Навіщо заморочуватися?».
Ми виконуємо
програму.
Ось до прикладу. Дві
години української мови на тиждень. За цей час хіба можливо якісно підготувати
до ЗНО? А ще література !!! Це просто жах!!! Учителі змушують переписувати
критику у зошит і за це ставлять оцінки!!!! Це яке століття за вікном??? Що ми
розвиваємо, коли 45 хвилин дитина сидить і пише. Сколіоз! Та ще й додому
стільки ж писанини. Шановні учителі, ксерокс є!!!! Де ж тут мислення. Уже не
кажу про інше.
Отже, навіщо ходити до школи, коли до вступу у виш вона не готує???
А ще деякі учителі кажуть, коли хочеш здавати, наприклад, математику, йди до репетитора!!!
Це що???? Тоді навіщо ходити до школи??? А учителі такі у школі навіщо? Яка їхня
функція, якщо дитина йде до репетитора???
Допоки зміниться програма і відбудеться реформа, то наші мудрі діти
стануть психічно і фізично хворими. Хоча вирішення цієї
проблеми надзвичайно просте і не потребує багато часу та зусиль. Уже наступним
одинадцятикласникам можна кардинально покращити життя. Одним «розчерком пера»
змінити програму 10, 11 класу і додати години для вивчення предметів, з яких
учні будуть складати ЗНО. І мудрі учителі, уже давно на свій страх і ризик це
роблять.
Програма реформи на
2016-17 навчальний рік
Відповідно до реалій
Прибираємо з
програми:
-
художню культуру ( на цьому етапі додаємо до історії);
-
економіку (дітям про бізнес потрібно говорити з 5-го класу, і щодо
цього є думки);
-
суспільствознавство ;
-
фізкультура (ось після 15.00 нехай ідуть займатися фізичним
здоров’ям).
-
Захист Вітчизни (тиждень у І семестрі по 4 години на день, і
тиждень у ІІ семестрі так само).
-
Отже, з 35 год на тиждень:
З цієї кількості
годин виділити години для обов’язкового вивчення усім (це перших три уроки
щодня), наступні 4 уроки - відповідно до обраних предметів ЗНО.
Правда, завучам доведеться попрацювати над
розкладом, а також збільшиться навантаження на учителя. І ще, у групі для підготовки
до ЗНО не повинно бути більше 8 учнів.
Ось тут і диференціація, і
індивідуальний підхід, і результат роботи школи, котрий ми побачимо при здачі
ЗНО.
Усе дуже просто )))
Травень 2016 р.
Немає коментарів:
Дописати коментар